PLAN DZIAŁAŃ MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA I ŻŁOBKA „EKOLUDKI“

NA ROK SZKOLNY 2020/2021

Problem priorytetowy:

1. Kontynuowanie działań kształtujących i wyrabiających pozytywne zachowania w zakresie zdrowego i aktywnego stylu życia dzieci, pracowników i rodziców oraz szerszej społeczności lokalnej.

2. Dalsze upowszechnianie koncepcji  działań Przedszkola Promującego Zdrowie wśród całej społeczności.

Krótki opis problemu priorytetowego:

Nadrzędnym celem naszego przedszkola jest realizacja zadań która prowadzi do:

·         odkrywania przez dzieci  piękna, dobra i prawdy

  • wspólna droga w odkrywaniu siebie, drugiego człowieka, świata
  • troska o odpowiedzialność, zaufanie
  • uczenie stawiania pytań i szukania odpowiedzi
  • nastawienie się na potrzeby i możliwości dziecka
  • kształcenie postaw prozdrowotnych i proekologicznych
  • umożliwianie  nabywania określonych  umiejętności, prawidłowych nawyków i przyzwyczajeń.

Kierunki naszej pracy wyznacza podstawa programowa wychowania przedszkolnego, której systematyczna realizacja gwarantuje osiągnięcie przez dzieci podstawowych kompetencji, niezbędnych w dalszym życiu. Bardzo istotne jest pobudzanie aktywności dzieci, poszerzanie ich  wiedzy, rozwijanie pozytywnych postaw i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań poprzez realizację programów zewnętrznych, programów własnych i innowacji które służyć będą realizacji celów przedszkola.

Dokonanie wyboru powyższych priorytetów wynika z realizacji misji naszego przedszkola, a także leży u podstaw wszelkich działań z zakresu edukacji zdrowotnej. Podejmowane zadania w zakresie określonych priorytetów będą odpowiedzią na wnioski wynikające z obserwacji, rozmów z nauczycielami, rodzicami.. Ponadto nasilenie pracy w tych kierunkach przyczyni się do wzmocnienia działań prozdrowotnych przedszkola które w znacznej mierze ograniczone są w okresie trwania pandemii COVID 19. Da to gwarancję pobytu dzieci i dorosłych w zdrowym, bezpiecznym i przyjaznym przedszkolu, a także zapewni wszechstronny rozwój całej społeczności przedszkolnej.

 

Cel główny: kształtowanie i wyrabianie pozytywnych zachowań w zakresie zdrowego i aktywnego stylu życia dzieci, pracowników i rodziców oraz szerszej społeczności lokalnej poprzez kontynuowanie różnorodnych  działań prozdrowotnych.

Cele szczegółowe:

- pobudzanie aktywności dzieci, poszerzanie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej i rozwijanie pozytywnych postaw

- wyzwalanie w dzieciach i dorosłych pozytywnych uczuć, zrozumienia i otwarcia się na zmiany oraz rozumienia siebie i swoich emocji

- kształtowanie odpowiedzialności za zdrowie własne i innych,

- poszukiwanie nowatorskich rozwiązań poprzez realizację programów zewnętrznych, programów własnych i innowacji

- planowanie i organizacja pracy  gwarantująca dzieciom, rodzicom i pracownikom spokój emocjonalny i porządek ( rytm roku szkolnego)

- wspieranie  i wspomaganie rodziców przez przedszkole, nawiązywanie  partnerskich  relacji  pomiędzy dziećmi – rodzicami – pracownikami

- dbanie o rozwój i doskonalenie wpływające na lepszą jakość edukacji, pracy i życia w środowisku przedszkola

Kryterium sukcesu:

- wzrost wiedzy dzieci, rodziców, nauczycieli i personelu przedszkola na temat znaczenia edukacji zdrowotnej,

- zwiększenie ilości organizowanych form zajęć ruchowych na placu zabaw i różnorodnej aktywności na świeżym powietrzu w zależności od pogody, pory roku, sytuacji sanitarnoepidemiologicznej.

- 50%  nauczycieli poszukiwać będzie nowatorskich rozwiązań związanych z edukacją zdrowotną  poprzez uczestnictwo i realizację programów własnych,  zewnętrznych i innowacji pedagogicznych.

- 80 % dzieci uczestniczyć będzie w różnego rodzaju działaniach i aktywnościach związanych z poszerzaniem wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej, rozwijania pozytywnych postaw, rozumienia siebie i swoich emocji, kształtowania odpowiedzialności za zdrowie własne i innych. 

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel.

·      Co wskaże, że osiągnięto cel? liczba rodziców aktywnych na fb stronach grupowych uczestniczących w realizowanych działaniach, liczba organizowanych wycieczek dla dzieci, wyjść i spacerów, wyniki analizy dokumentacji: dzienników zajęć, wpisów na stronach społecznościowych, sprawozdań nauczycieli, wyniki rozmów z dziećmi i nauczycielami, liczba zrealizowanych programów własnych, zewnętrznych, innowacji,

·      Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Analiza dokumentacji przedszkola, sprawozdań nauczycieli, strona internetowa placówki, strony fb poszczególnych grup, przeprowadzenie zdalnej ankiety wśród rodziców.

·       Kto i kiedy sprawdzi czy osiągnięto cel? Zespół Promocji Zdrowia i koordynator – czerwiec 2021r.

ZADANIA

 plik.pdf