PLAN DZIAŁAŃ MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA I ŻŁOBKA „EKOLUDKI“
NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Problem priorytetowy:
1. Kontynuowanie działań kształtujących i wyrabiających pozytywne zachowania w zakresie zdrowego i aktywnego stylu życia dzieci, pracowników i rodziców oraz szerszej społeczności lokalnej.
2. Dalsze upowszechnianie koncepcji działań Przedszkola Promującego Zdrowie wśród całej społeczności.
Krótki opis problemu priorytetowego:
Nadrzędnym celem naszego przedszkola jest realizacja zadań która prowadzi do:
· odkrywania przez dzieci piękna, dobra i prawdy
- wspólna droga w odkrywaniu siebie, drugiego człowieka, świata
- troska o odpowiedzialność, zaufanie
- uczenie stawiania pytań i szukania odpowiedzi
- nastawienie się na potrzeby i możliwości dziecka
- kształcenie postaw prozdrowotnych i proekologicznych
- umożliwianie nabywania określonych umiejętności, prawidłowych nawyków i przyzwyczajeń.
Kierunki naszej pracy wyznacza podstawa programowa wychowania przedszkolnego, której systematyczna realizacja gwarantuje osiągnięcie przez dzieci podstawowych kompetencji, niezbędnych w dalszym życiu. Bardzo istotne jest pobudzanie aktywności dzieci, poszerzanie ich wiedzy, rozwijanie pozytywnych postaw i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań poprzez realizację programów zewnętrznych, programów własnych i innowacji które służyć będą realizacji celów przedszkola.
Dokonanie wyboru powyższych priorytetów wynika z realizacji misji naszego przedszkola, a także leży u podstaw wszelkich działań z zakresu edukacji zdrowotnej. Podejmowane zadania w zakresie określonych priorytetów będą odpowiedzią na wnioski wynikające z obserwacji, rozmów z nauczycielami, rodzicami.. Ponadto nasilenie pracy w tych kierunkach przyczyni się do wzmocnienia działań prozdrowotnych przedszkola które w znacznej mierze ograniczone są w okresie trwania pandemii COVID 19. Da to gwarancję pobytu dzieci i dorosłych w zdrowym, bezpiecznym i przyjaznym przedszkolu, a także zapewni wszechstronny rozwój całej społeczności przedszkolnej.
Cel główny: kształtowanie i wyrabianie pozytywnych zachowań w zakresie zdrowego i aktywnego stylu życia dzieci, pracowników i rodziców oraz szerszej społeczności lokalnej poprzez kontynuowanie różnorodnych działań prozdrowotnych.
Cele szczegółowe:
- pobudzanie aktywności dzieci, poszerzanie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej i rozwijanie pozytywnych postaw
- wyzwalanie w dzieciach i dorosłych pozytywnych uczuć, zrozumienia i otwarcia się na zmiany oraz rozumienia siebie i swoich emocji
- kształtowanie odpowiedzialności za zdrowie własne i innych,
- poszukiwanie nowatorskich rozwiązań poprzez realizację programów zewnętrznych, programów własnych i innowacji
- planowanie i organizacja pracy gwarantująca dzieciom, rodzicom i pracownikom spokój emocjonalny i porządek ( rytm roku szkolnego)
- wspieranie i wspomaganie rodziców przez przedszkole, nawiązywanie partnerskich relacji pomiędzy dziećmi – rodzicami – pracownikami
- dbanie o rozwój i doskonalenie wpływające na lepszą jakość edukacji, pracy i życia w środowisku przedszkola
Kryterium sukcesu:
- wzrost wiedzy dzieci, rodziców, nauczycieli i personelu przedszkola na temat znaczenia edukacji zdrowotnej,
- zwiększenie ilości organizowanych form zajęć ruchowych na placu zabaw i różnorodnej aktywności na świeżym powietrzu w zależności od pogody, pory roku, sytuacji sanitarnoepidemiologicznej.
- 50% nauczycieli poszukiwać będzie nowatorskich rozwiązań związanych z edukacją zdrowotną poprzez uczestnictwo i realizację programów własnych, zewnętrznych i innowacji pedagogicznych.
- 80 % dzieci uczestniczyć będzie w różnego rodzaju działaniach i aktywnościach związanych z poszerzaniem wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej, rozwijania pozytywnych postaw, rozumienia siebie i swoich emocji, kształtowania odpowiedzialności za zdrowie własne i innych.
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel.
· Co wskaże, że osiągnięto cel? liczba rodziców aktywnych na fb stronach grupowych uczestniczących w realizowanych działaniach, liczba organizowanych wycieczek dla dzieci, wyjść i spacerów, wyniki analizy dokumentacji: dzienników zajęć, wpisów na stronach społecznościowych, sprawozdań nauczycieli, wyniki rozmów z dziećmi i nauczycielami, liczba zrealizowanych programów własnych, zewnętrznych, innowacji,
· Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Analiza dokumentacji przedszkola, sprawozdań nauczycieli, strona internetowa placówki, strony fb poszczególnych grup, przeprowadzenie zdalnej ankiety wśród rodziców.
· Kto i kiedy sprawdzi czy osiągnięto cel? Zespół Promocji Zdrowia i koordynator – czerwiec 2021r.
ZADANIA
plik.pdf |