Poprzez atrakcyjne
formy zajęć w pracy z dziećmi i stosowane ciekawe
metody, nauczycielki osiągnęły obrane przez siebie cele:
-
kształtowanie
i promowanie postaw proekologicznych,
-
poszerzenie
wiadomości dotyczących zanieczyszczeń środowiska i ochrony
przyrody,
-
czynne uczestnictwo
w akcji „Śmieciom przeciwni” i sprzątnięcie okolic
przedszkola i pobliski brzeg jeziora,
-
poznanie sposobów
segregowania śmieci, rodzaju śmieci,
-
rozumienie
zagrożenia płynącego z nadmiernej ilości
produkowanych odpadów,
-
poznanie sposobu
przetwarzania odpadów i możliwości ich ponownego
wykorzystania,
-
kształtowanie
poczucia współodpowiedzialności za stan najbliższego
środowiska,
-
poznanie i
wyszukiwanie na opakowaniach znaków ekologicznych,
-
uświadomienie
wpływu różnych czynników powodujących
zanieczyszczenia i dewastację najbliższego
środowiska przyrodniczego,
-
wyjaśnienie pojęcia
recykling, ekologia,
-
nabycie
umiejętności twórczego wykorzystania wybranych
odpadów,
-
zapoznanie z
rodzajami opakowań jedno i wielokrotnego użytku,
-
czerpanie radości z
obcowania ze światem przyrody, muzyką i tańcem.
Dzieci widząc
zapełnione worki cieszyły się, że mają swój udział w
ratowaniu Ziemi. |