SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE?
|
Dzieci 5, 6 letnie wraz z nauczycielkami brały udział w nowym, ogólnopolskim, programie edukacyjnym dla przedszkoli pt.: „Skąd się biorą produkty ekologiczne?” Partnerzy programu to: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi; Państwowa Inspekcja Sanitarna. Przed pandemią w ramach zadań projektu ,,Skąd się biorą produkty Ekologiczne?, odbyła się wycieczka do pobliskiego sklepu spożywczego w celu znalezienia produktów ze specjalnym listkiem. Każde dziecko zanim weszło do supermarketu dostało do przyklejenia na rękę naklejkę z oznakowaniem produktów ekologicznych. 6latki3 wybrały się do lokalnej pizzerii w celu wykonania pizzy z ekologicznych produktów. Na początku dzieci umyły ręce i ubrały fartuchy, aby móc przystąpić do pracy. Następnie zapoznały się z etapami powstawania pizzy, jej składnikami. Kiedy już wszystko było wiadomo sześciolatki zabrały się do pracy. Każdy z przedszkolaków wykonał pizzę wg własnego pomysłu. Dzieci odwiedziła pani dietetyk, która opowiadała o zdrowym odżywianiu na przykładzie Piramidy zdrowego stylu życia. Na zakończenie dzieci mogły wykonać koktajl owocowy z truskawek, jagód, bananów, kefirów, jogurtów i mleka pochodzących z ekologicznych upraw. Kolejnym krokiem, było spotkanie z pszczelarzem, który opowiadał o: korzyści z obecności pszczół w rolnictwie, o ich roli w środowisku naturalnym, co nam pszczoła „daje”. Przedszkolaki miały możliwość zobaczyć prawdziwy ul oraz narzędzia pracy pszczelarza, oprócz zajęć z pszczelarzem w grupach dzieci kolorowały obrazek pszczoły, uczestniczyły w zajęciach i zabawach edukacyjnych o pszczołach. Podczas zdalnego nauczania dzieci wspólnie z rodzicami obejrzały filmik ,,Skąd się biorą produkty ekologiczne?” następnie odpowiedziały na postawione pytania dotyczące treści filmu: Co to są produkty ekologiczne?, Jakim znakiem je oznaczamy?, Jak powstaje chleb?, Co robimy z mleka? W jaki sposób uprawiamy ekologiczne warzywa i owoce?. Następnie dzieci zapoznały się z PIRAMIDĄ ZDROWIA. Wg. wytyczonych wskazówek założyły i pielęgnowały hodowlę domowego szczypiorku, rzeżuchy i fasoli, wzbogaciły wiedzę dotyczącą wartości odżywczych tych roślin. Przedszkolaki pod kontrolą Rodziców przygotowały ekologiczne kanapki z wykorzystaniem warzyw, w tym szczypiorku domowej hodowli, serów, past rybnych, wędlin. |
|
|
|