MINI QUIZ
|
W dniach 21.04-2804.2020r. w grupie 4-latki 3 „Zajączki” w ramach podsumowania wiadomości z całego tygodnia dotyczącego tematu kompleksowego: „Dbamy o naszą planetę - Ziemię”, a przy tym realizując także zadania z projektów „Magiczna Moc Bajek” i „Mamo, Tato wolę wodę” został zorganizowany Mini Quiz pt. „Ekoludkiem z nami zostań - to jest sprawa bardzo prosta”. Na e-mailu grupowym został umieszczony list od Ekoludka oraz sześć zadań do zrealizowania. W Mini Quizie wzięło udział czworo dzieci. Wszystkie zadania zostały udokumentowane w postaci zdjęć lub filmików. Przedszkolaki otrzymały nagrody rzeczowe oraz dyplomy, które zostały wysłane Pocztą. Dzieci wykonywały postać Ekoludka dowolną techniką i odpowiadały na pytania: Kim jest Ekoludek i czym się zajmuje? oraz Co to jest Ekologia? Drugim zadaniem była do zrealizowania zabawa dydaktyczna pt: „Prawda czy fałsz”. Na zdania prawdziwe (czytane przez rodziców) dzieci odpowiadały klaśnięciem, a na zdania fałszywe odpowiadały tupnięciem. Pytania dotyczyły ekologii i dbania o środowisko naturalne. Dowiedziały się o podstawowych zasadach ochrony przyrody oraz promowaniu postaw proekologicznych. Wymieniały niewłaściwe zachowania ze strony człowieka zagrażające środowisku. Trzecim zadaniem do zrealizowania była przygoda pt. „Pragnienie” - realizacja projektu „Mamo, Tato wolę wodę” - zabawa badawcza pt. „Czy coś w tej wodzie jest?” Za pomocą smaku zasłoniętymi oczami dzieci odgadywały z czym została wymieszana woda: z cukrem, z solą czy z cytryną. Dzieci określały smaki wody: słona, kwaśna i słodka. Następnie przedszkolaki śpiewały piosenkę pt. „Śmieciu precz”. Natomiast piąte zadanie było skierowane do rodziców, którzy czytali dzieciom eko-bajeczkę pt. „Smog czy smok” wg Karola Kozłowskiego biorąc przy okazji udział w Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej pt. „Cała Polska czyta dzieciom” jednocześnie realizując zadanie z projektu „Magiczna Moc Bajek”. Ostatnim zadaniem było doświadczenie „Co pływa, co tonie?” - przygoda pt. „Wodne harce” - realizacja projektu „Mamo, Tato wolę wodę”. Dzieci wrzucały różne przedmioty do wody z miską, te które toną i te, które utrzymują się na powierzchni. Zadaniem dzieci było wyciągnięcie wniosków: - Jak zachowają się poszczególne przedmioty w wodzie? - Który przedmiot będzie pływał, a który utonie? Dzieci zauważyły, że ciężkie przedmioty toną, a lekkie unoszą się na jej powierzchni. |
|
|