DZIEŃ POSTACI Z BAJEK
|
6 listopada, w grupach 4-latków, obchodziliśmy Dzień Postaci z Bajek. Wszystkie dzieci z grupy „Śliweczki” przebrały się za ulubionego bohatera bajki. Nauczycielka poprzez zabawę muzyczną, taneczną wprowadziła dzieci w świat fantazji i marzeń. Odbyło się także głośne czytanie bajki Jaś i Małgosia. Tu dzieci poznały asertywność i sposób wyjścia z trudnej sytuacji głównej bohaterki Małgosi. Dzieci mogły też przebierać się za inną postać, brać udział w konkursie tańca. W grupie Niedźwiadków każdy przedszkolak otrzymał opaskę z wybranym bohaterem bajki. Dzieci wysłuchały dwóch bajek „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”, „Śpiąca Królewna”. Przedszkolaki rozwiązywały zagadki o tematyce bajkowej, tańczyły z balonami i z bakowymi kukiełkami. Dzień ten bajkowy i wyjątkowy wpisał się już w tradycję obchodzoną co roku w naszym przedszkolu. A realizacja projektu Magiczna Moc Bajek dodatkowo wzbogaciła doświadczenia dzieci, ukazała spontaniczną radość z zabawy. Tego dnia również grupa 4-latki 2 „Niedźwiadki” zrealizowała zadania II modułu Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek”. W ramach zajęć dzieci podjęły wiele ciekawych aktywności związanych z niesfornym pieskiem o imieniu Reksio. Dzieci poznały znaczenie trudnych słów takich jak: muzeum, dobranocka, eksponaty, animacja, reżyser, scenariusz oraz mogły zobaczyć jak wygląda niezwykła buda Reksia od środka. „Niedźwiadki” obejrzały bajkę „Reksio kompan”, która stała się inspiracją do rozmowy na temat przyjaźni i omówienia cech prawdziwego przyjaciela. Dobre cechy Reksia, takie jak szczerość, życzliwość oraz chęć pomocy innym, stały się dla dzieci mottem do „Reksiowych potyczek”. Drużyna „Reksia” oraz „Adasia” zmagały się z różnymi konkurencjami, aby zdobyć kości dla swojej drużyny. Między innymi musieli ułożyć plakat z Reksiem, ułożyć pieski od najmniejszego do największego, odnaleźć ślady Reksia, odpowiedzieć na trudne zagadki związane z psim życiem oraz doprowadzić Reksia przez labirynt do ukochanej Spanielki. Ostatnim zadaniem dla drużyn było dokończenie zdania „W przyjaźni nie wolno…” Z tym zadaniem drużyny poradziły sobie praworządnie podając przykłady czego kategorycznie nie wolno robić dla przyjaciół. W ten sposób „Niedźwiadki” stworzyły wspaniałe zasady prawdziwej przyjaźni, które obiecały stosować w swoje grupie. |
|
|
|
|
|