„NIEDŹWIADKI” UCZĄ SIĘ KODOWANIA

 

We współczesnym zglobalizowanym świecie, programowanie jest nieodzownym elementem   życia każdego człowieka i dlatego 4-latki 2 „Niedźwiadki” systematycznie są wprowadzane w świat kodowania poprzez realizację zadań z innowacji „Ekoludek mistrzem kodowania”.

W dniach 21–22 grudnia czterolatki przeniosły się w świat gier i zabaw. „Uzupełnij pola” to pierwsze wyzwanie. Poprzez wypełnienie pól na kratownicy grafikami w odpowiedniej kolorystyce „Niedźwiadki” rozwijały spostrzegawczość oraz uwagę. „Ustaw zgodnie z kodem” to gra, która pozwoliła dzieciom zapoznać się z dużą matą. Zadanie polegało na ustawieniu kubeczków na kolorowej macie zgodnie z ilością wyrzuconych oczek i kolorem na kostce. Gra ta świetnie uczy logicznego myślenia, planowania, utrwala znajomość kolorów oraz zdolność przeliczania. Wielką frajdę sprawiła dzieciom gra dydaktyczna „Statki”. Dzieciaki chodząc po macie zgodne z zakodowaną informacją odkrywały ją na nowo. Ponadto gra „Statki” udoskonaliła naukę liczenia, orientację w schemacie własnego ciała oraz  na macie. Same plusy poprzez piękną zabawę.

Nauka kodowania to nie tylko wspaniała zabawa, ale też nauka logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów oraz umiejętności pracy w zespole. Przedszkolaki uczą się radzić sobie w trudnych sytuacjach, poszukiwać nowych rozwiązań, dokonywać najlepszych wyborów, a przede wszystkim radzić sobie z porażką. Zajęcia z kodowania pozwalają dziecku czuć się w przedszkolu świetnie oraz poznawać nowe rzeczy. Poprzez uczestnictwo w innowacyjnych zajęciach będącym wstępem do programowania przedszkolaki  stają się stroną „aktywną”, a nauczycielki pozostają  z boku zawsze chętne do pomocy zgodnie z ideą edukacji przez działanie.

powrót