WODA – JEDEN Z ŻYWIOŁÓW
|
Przedszkolaki z grupy 3/4-latki „Tygryski” przez cały tydzień nie tylko brały udział w zajęciach wychowawczo-dydaktyczne dotyczących wody ale przeprowadzały eksperymenty z jej wykorzystaniem. Dzieci dowiedziały się w jaki sposób mogą podczas codziennych czynności oszczędzać wodę, zarówno w przedszkolu jak i w domu. Przedszkolaki uczyły się nazywać cechy wody, prowadziły doświadczenia badające jej właściwości. Obserwowały, które przedmioty pływają, a które toną w wodzie. Następnie tworzyły deszcz z pary wodnej i obserwowały jak pokolorowany przez nie kwiatek rozwijał swoje płatki na wodzie. W kolejne dni „Tygryski” wywoływały dźwięki uderzając w szklanki napełnione w różnym stopniu kolorową wodą oraz w metalowe miski uderzając łyżkami wykonanymi z różnych tworzyw. Z ogromnym entuzjazmem obserwowały „wędrującą wodę” – eksperyment polegający na przemieszczaniu się wody i mieszaniu się kolorów. Nie można było pominąć bardzo ważnego tematu, czyli zanieczyszczenia wody. Dzieci obserwowały jak różne przedmioty zanieczyszczają wodę, czyniąc tym samym, że nie nadaje się ona do spożycia. Przedszkolaki w grupach stworzyły obrazy poprzez rozdmuchiwanie zabarwionej wody, kolorowały kropelki wody i naklejały niebieskie nakrętki za każdy wypity kubeczek wody. |
|
|
|