Integracja z programem nauczania

   Wszystkie działania, które podjęliśmy w ramach Programu Szkoły dla Ekorozwoju są zgodne z Rocznym Planem Pracy naszego przedszkola. Działania te wpisane są również w Roczny Plan Nadzoru Pedagogicznego, grafik hospitacji oraz zajęć otwartych z rodzicami. Nauczycielki naszej placówki ujmują te działania w miesięcznych planach dydaktyczno-wychowawczych, zatwierdzanych przez dyrektora. W konsekwencji, działania w ramach programu realizowane są w trakcie zaplanowanych, codziennych zajęć dydaktycznych. Ponadto do dokumentacji przedszkola załączono scenariusze zajęć dydaktycznych, karty wycieczek, regulaminy przeprowadzonych konkursów oraz imprez potwierdzających realizację zaplanowanych działań.

   Wszystkie cztery obszary rozwoju dziecka wymienione w podstawie programowej zostały ujęte w działaniach w ramach Programu Szkoły dla Ekorozwoju.

  • W ramach obszaru fizycznego główny nacisk w realizacji działań położono na zaangażowanie przedszkolaków w sprzątanie świata, zachęcenie dzieci do wzięcia udziału w konkursach plastycznych, tworzeniu plakatów, ulotek i transparentów (niezbędnych do przeprowadzenia happeningów), a co za tym idzie doskonalenie poprawnego chwytu pisarskiego podczas rysowania.

  • W ramach obszaru emocjonalnego – dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.

  • Obszar społeczny – zgodne współdziałanie w grupie podczas wykonywania zadań, dostrzeganie osób potrzebujących pomocy (zaangażowanie w zbiórkę zabawek).

  • Zaś obszar poznawczy – klasyfikowanie przedmiotów (segregowanie odpadów), posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, warunków życia roślin, zwierząt i ludzi w środowisku przyrodniczym, racjonalne korzystanie z dóbr przyrody.